Content marketing - nowy wymiar marketingu

Czy znacie kogoś kto lubi pojawiające się w telewizji czy radiu reklamy? No właśnie. Okazuje się, ten nachalny, prosty, by nie powiedzieć prostacki sposób promowania marek, firm czy produktów jest coraz mniej skuteczny. Coraz mniej osób nabiera się bowiem na przekaz, który sugeruje, że właśnie ten proszek czy samochód jest najlepszy, bo jest najlepszy. A teraz wyobraźcie sobie przekaz, który odbiorcy nie tylko polubią, ale który będzie dla nich przydatny, interesujący, wartościowy. Słowem, z poznania którego będą mieli korzyści. To właśnie zadanie content marketingu.

 

Reklama bez reklamy

W praktyce wygląda to tak. Zamiast produkcji drogiej reklamy, zlecasz specjalistom stworzenie wartościowego przekazu o swoim produkcie, usłudze czy firmie. Specjaliści piszą odpowiednio skonstruowane teksty, tworzą infografiki, dodają atrakcyjne zdjęcia, komponują z tego poradniki lub artykuły eksperckie, które publikują na Facebooku, Instagramie, w branżowych serwisach www, na blogu, na dedykowanej stronie www, itd. Do tego powstaje e-book oraz video materiał, będący poradnikiem czy instruktarzem obsługi danego produktu czy prezentacją możliwości usługi. Ten trafia do mediów społecznościowych i YouTube. Przypomnijmy, wszystko to nie jest zwykłą, nachalną reklamą, ale wartościową treścią, która naprawdę może zainteresować odbiorców.

 

Promocja bez kosztów

Jeśli wspomniane produkty były dobrze przygotowane, wszystko co dzieje się dalej, dzieje się bez Twojego udziału. Odbiorca natrafia na treść w jednym z sieciowych narzędzi i docenia ją, uznaje za ciekawą i mogącą zainteresować innych. Wysyła pocztą linka do strony www, udostępnia na FB, wspomina na blogu, daje lajka, itd. Nie reklamuje wprost produktu, usługi czy firmy, ale robi coś znacznie ważniejszego. Dzieli się z inni czymś, co uznał za wartościowe. Buduje wizerunek produktu, usługi, marki, przedstawia Cię jako eksperta, zachęca do zainteresowania się, poleca jako ciekawostkę. Wszystko dzieje się bez Twojego udziału. Bez dodatkowych kosztów.

 

Specjaliści wiedzą lepiej

Gdyby jednak to wszystko było tak proste dziś każdy byłby ekspertem od marketingu i najlepszym sprzedawcą w swojej branży. Ale, niestety, proste nie jest. Największym problemem w content marketnigu jest zbudowanie odpowiedniej treści, która stanie się kanwą kampanii oraz właściwe zarządzanie różnymi kanałami dystrybucji tych materiałów. Bez doświadczenia i zespołu specjalistów z różnych branż lepiej się do tego nie zabierać. Na szczęście na rynku są firmy, które specjalizują się w kampaniach content marketingowych.

Content marketing to nowy wymiar marketingu, jego przyszłość, która jeśli nie wyprze, to przynajmniej poważnie osłabi tradycyjny rynek reklam. Nie ma sensu zastanawianie się czy będzie przydatny w działalności biznesowej. Dziś to po prostu konieczność. Dziś liczy się społeczność fanów związanych emocjonalnie z marką, firmą czy usługą, budująca ich wizerunek i będąca za razem najlepszą formą reklamy. A takie społeczności można dziś zbudować wyłącznie wokół wartościowej, interesującej i atrakcyjnie podanej treści.

 

O serwisie

MediaTrendy.pl to serwis skierowany przede wszystkim do pasjonatów marketingu internetowego. Codziennie nowe artykuły!

Kontakt

ul. Babci Milenki 17, 75-757 Starachowice

685-315-385

kontakt@mediatrendy.pl

Galeria